Meest gestelde vragen tijdens het zoeken naar kantoorruimte Meest gestelde vragen tijdens het zoeken naar kantoorruimte

Meest gestelde vragen tijdens het zoeken naar kantoorruimte

Als je van plan bent om bijvoorbeeld een kantoorruimte in Rotterdam te huren dan zit je misschien wel met veel vragen. Je wilt van tevoren zo goed mogelijk op de hoogte zijn maar ook heb je nog veel vragen over het huren van een kantoorruimte in Rotterdam. In dit artikel lees je de meest voorkomende vragen die mensen hebben gesteld tijdens het zoeken naar een kantoorruimte met daarbij de antwoorden.

Het benodigde aantal vierkante meters

Allereerst is het natuurlijk belangrijk om te weten hoe groot de kantoorruimte moet zijn voordat je op zoek gaat naar de juiste ruimte. Er zijn een aantal richtlijnen waar je aan moet doen op het gebied van de werkruimte. Je moet minimaal twee vierkante meter per persoon aan vrije oppervlakte hebben en 10 kubieke meter aan werkelijke ruimte hebben. De minimale hoogte van het lokaal is 2,5 meter. Heb je te veel meubels in de ruimte staan? Dan kan je woningontruiming Utrecht inzetten om de boel weg te laten halen.

Naast de richtlijnen voor de vierkante ruimtes zijn er ook nog ergonomische vereisten. De ergonomische vereisten zijn dat je minimaal vier vierkante meter per persoon beschikbaar hebt, een vierkante meter voor beeldscherm hebt, een vierkante meter voor lees- en schrijfwerk en een vierkante meter voor een lade kast. Alles bij elkaar komt dit erop neer dat je minimaal zeven vierkante meter per werknemer moet hebben. Uit de praktijk blijkt dat dit voor sommige te weinig is maar ook voor sommige te veel.

Het verschil tussen NVO en VVO

Als je een kantoorruimte gaat huren wordt vaak de huurprijs berekend aan de hand van het aantal vierkante meter. De huurprijs wordt dan gekoppeld aan het verhuurbaar oppervlak (VVO). Hierbij wordt ook gekeken naar de ruimte en oppervlakte van de hal, toiletten, gangen, gezamenlijke ruimtes en de keuken. Bij het netto vloeroppervlak (NVO) wordt er alleen rekening gehouden met de echte gebruiksruimte.

Het verschil tussen een kantoorkamer en kantoorruimte

Deze termen kunnen erg verwarrend overkomen. Hier lees je zo duidelijk mogelijk het verschil. Kantoorruimte is de term die wordt gebruikt voor de ruimte waarin dagelijkse werkzaamheden worden uitgevoerd voor en door een bedrijf of organisatie. Een kantoorkamer is een eigen afgesloten kamer en wordt ook wel kantoorunit genoemd. Een kantoorruimte kan dus uit verschillende kantoorkamers bestaan.

Reageren is niet mogelijk.